Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ippokorny

1. 2. 2010 17:02
Konečné řešení

Zavolal jsem na soud a zjistil, že moje upozornění na omyl byla po vytištění vždy pečlivě založená do spisů a tím to skočilo, jeden spis byl již ve sklepě. Bylo mě doporučeno, že si mám stěžovat na ministerstvu spravedlnosti. Ministerstvo mě odpovědělo, že prověřilo stav, řeklo, že se to opravdu stalo a že soudní zapisovatelky byly poučeny, že nemají posílat "co je napadne a kam je napadne", že si to musí zkontrolovat před odesláním. A perlička, ačkoliv ministerstvo spravedlnosti má za povinnost to posílat datovými schránkami, přišlo to poštou, asi pro jistotu. Ale já myslím, že schránky fungují dobře, soud to poslal mě, já to přeposlal mailem a adresát poslední rozsudky měl ještě dříve, než kdyby mu byly posílány poštou (nemá datovou schránku). Toto je projekt datových schránek "po česku", tedy systém "dodo", pamatujete, "dodělej doma". P.P.

0 0
možnosti

ippokorny

18. 1. 2010 16:37
Další rozsudek od soudu

Můj "oblíbený" soud mě poslal další rozsudek a v rozsudku je tam, že je možné si stěžovat do 3 dnů a že stížnost má odkladný účinek. Stihnu to napravit, pokud by si někdo chtěl stěžovat? Dnes v pracovní době mě zvedala telefon jen podatelna. P.P:

0 0
možnosti

funkyskunk

1. 12. 2009 12:37
tyhle

datové schránky - výsledek práce expertů exministra Pospíšila. Doufám, že to na plzeňské práv. fakultě vyexpertí lépe.

0 0
možnosti

sfs

29. 11. 2009 16:58
Jste povinný uživatel?

Nejste náhodou nešťastník, který si datovou schránku zřídil dobrovolně? Pokud ano, dobře Vám tak, když jste dobrovolně přijal účast na tunelu ČP či které polostátní instituce! Pokud máte schránku zřízenou ze zákona, musím jen konstatovat, že je to důsledek rizika, které jste na sebe dobrovolně vzal tím, že podnikáte v tomto "právním státě".

0 0
možnosti

ippokorny

1. 12. 2009 9:39
Re: Jste povinný uživatel?

Můžete mě říci, která akce veřejné správy není tunel? Abych příště věděl, kam nejít.

Dá se říci, že schránku potřebuji vzhledem k mému profesi, abych měl znalost, jak funguje a jak se začlení do systémů organizace. Tedy ne povinně. Jako jsou třeba zkušební piloti, ti také s letadlem nelítají ze zákona.

A podnikatel dnes může odejít do jiné země mimo dosah stránek, třeba programátoři jsou stále žádání.

A také se dá na neschopnosti veřejné sféry vydělat, třeba že nabízíte služby v souvislosti se schránkami. Třeba po panu Zajíčkovi, "vyhozeném" z vnitra sáhly soudy a moc rádi. P.P.

0 0
možnosti

wallster

29. 11. 2009 13:19
jj, datové schránky mě baví

se občas pobavím, co mi do ní přijde. je vidět, že odesílatel zásilky je novic a učí se zprávu odeslat a tak mi nějaký byrokrat pošle jednu zásilku 10krát (slovy desetkrát), každý den jednou, asi mu na to jeden den nestačil a řekl si že zítra je také den, nebo přijde doručenka a v ní čistá příloha, mno je vidět koho to čeští daňoví poplatníci živí :-)

0 0
možnosti

ippokorny

27. 11. 2009 14:15
Finanční úřady pracují OK,

bylo mě řečeno, že komunikace datovými schránkami na finančáku není úplně ideální, problémy jsou spíše u plátců daně, ale že by omylem něco zaslali někomu jinému, to prý ani náhodou, existuje mlčenlivost o daňových věcech, tedy si prostě zaslat někomu něco jiného nemohou dovolit.

Je to tedy pro nás dobrá zpráva, že vybírání daní funguje dál, žádný kolaps kvůli daňovým schránkám?

P.P.

0 0
možnosti

kodat

27. 11. 2009 12:08
Zase novinka!

Tak jsem se zkusil pod dojmem tohoto blogu přihlásit do DS, do kdyby něco... I když mám nastaveno upozorňování na e-mail, ale člověk nikdy neví. A po přihlášení na mne vykoukl matematický test: řada čísle a úkol - napište do tabulky první, čtvrté, daváté a dvanácté číslo. Samozřejmě jsem to spletl, takže znovu, ale v jiném pořadí!

0 0
možnosti

Svobodný člověk

27. 11. 2009 10:56
A co když nemám internet???

:-P No a co když nemám internet?? Nebo zákon ukládá každé firmě mít zaveden internet, mít PC a ostatní zařízení včetně programového vybavení, které není právě nejlevnější?? A podívat se na poštu z cizího počítače?? To bych musel být magor... Nikdy nevíte co tam je za programy na sledování např. klávesnice, kdy se vám zobrazí všechy úkony co jste povedli?? Tedy včetně zadávání hesel.

No myslím, že se blíží doba kdy někomu dojde trpělivost a podá žalobu a zablokuje celý tento nesmysl. Ppokud to tedy neudělá nějaké hekerská grupe....

Myslím si, že spousta případů se bude u soudů projednávat roky právě protože někdo prokáže, že se mu jiný naboural do datové schránky.......... ;-O

0 0
možnosti

(gbd)

27. 11. 2009 12:08
Re: A co když nemám internet???

Zákon jen ukládá mít přístup k datové shcránce. Jestli to risknete v internetové kavárně je na Vás.

0 0
možnosti

stir

27. 11. 2009 10:09
Soudy

pracovaly špatně už před spuštěním DS. Ale zde se protíná neschopnost řady lidí na soudech, nechuť učit se něco nového a zřejmě i "porodní bolesti" DS. K některým názorům

a) kontrolovat příjemce žaloby podle příjmení je prostě nesmysl a nevěřím, že se to takhle dělá. V každé instituci se řídí podle rodného čísla

b) diskutující který si "hrdinně" odmítá zřídit DS není podle mě žádný odborník, který ví že žádná ochrana není absolutní. Přestože žádná ochrana není absolutní, provádějí statisíce z nás denně přes internet bankovní transakce. A to je jistě pro útočníky zajímavější sousto než aby si po složitém prolamování mé DS přečetli, že mám např. na FÚ nedoplatek, že ? Jasně, existují i důležitější dokumenty ale když je internet bezpečný pro převody peněz, proč by nebyl pro oběhu dokumentů.

Odpůrci DS jsou podle mě zkrátka lidi, kteří se nechtějí učit nic nového, příp. kverulanti kteří prostě musí na něco nadávat. Prvotní chyby se jistě brzy odstraní a možná i na těch soudech se to naučí

0 0
možnosti

Jxyz

27. 11. 2009 10:30
Re: Soudy

prave ze datove schranky muzou byt pri chabem zabezpeceni pro utocniky zlaty dul, osobni data jsou taky zpenezitelna

0 0
možnosti

Pedro75

27. 11. 2009 8:44
A je to tady

Když budu trochu sarkastický, řeknu jediné: Dobře Vám tak! Pracuji na úřadu, kde máme povinnost používat datovou schránku. Mám k tomu tedy docela blízko, jelikož jsem navíc administrátor. A proto říkám, pokud si fyzická osoba zřídí datovou schránku, pak to znamená jediné. Je to blázen a měla by okamžitě vyhledat odbornou pomoc, samozřejmě na psychiatrii. To, co se stalo Vám je pouze první vlaštovka a stejných případů bude přibývat geometrickou řadou. Systém DS není absolutně připravený, ovládání je zmatené, funkčnost tragická a technologie dodávané firmou Software602 je výsměchem všem rozumně uvažujícím uživatelům. K záměně adresáta došlo samozřejmě lidskou chybou. Ale tato je způsobena také tou nepřiprveností systému. Uředník, který poštu odesílá musí povinně zkontrolovat, zda adresát nemá náhodou DS. Zadá do vyhledávání příjmení, vyjede mu Váš kontakt a je to. Ale už nikde není vidět, že jde a člověka z úplně jiného města, s jiným RČ a podobně. A věřte, bude hůř...

0 0
možnosti

jtach

27. 11. 2009 8:48
Re: A je to tady

A proc je blazen ? Urady rekly, ze je to dobra vec. Analyzu cele te komedie si udelat nemohl ani nemohl nakouknout pod poklicku toho vseho.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS