Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letiště s mačetami?

21. 09. 2016 9:52:28
V Česku se předělávají letiště, počínaje na západě Karlovými Vary a konče na východě Ostravou. Je prý předpoklad, že lidé budou leteckou dopravu z Česka a do Česka stále více využívat. Opravdu?

Jet autem do Chorvatska či do Itálie snad jde, ale dál již je potřeba volit nějakou veřejnou dopravu.

Jet vlakem do ciziny je velmi drahé, platíte také za "ubytování“ na noc či noci ve vlaku a za "jídlo" po dobu cesty. Letadlem po Evropě je to cenově srovnatelné s vlakem, i do východní Asie to trvá pár hodin, kdy bez jídla vydržíte.

Předpokladem zvýšení cestování je stav současné ekonomiky, firmám se navzdory státním zásahům daří, lidé mají stále více peněz, které je potřeba jim "pomoci" utratit. Otázka je, jak budou lidé cestovat, až se ekonomika zhorší či se začne propadat, ekonomické cykly jsou pravidelné a neúprosné. Budování letišť, které mohou v budoucnu zůstat prázdné, mi nepřipadá ekonomicky správné. Provozní náklady totiž běží dál, i když lidé přestanou létat, třeba jen vytápění letištních hal, údržba letadel, aj.

A proč s budováním letišť počkat? Představte si, že přistanete někde v „africké zemi v džungli" a dají vám mačetu, abyste se z letiště mohli džunglí prosekat do nějakého města. V Česku se totiž rozšiřují i letiště, která nemají vhodné dopravní spojení s dalšími městy, a tak musíte z některých letišť absolvovat českou „dopravní džungli“.

Jak se dostanete z Karlových Var v příhraničních horách do "civilizace"? Po nějaké „klikaté okresce“, kde se „couráte" za traktory a náklaďáky? Zatím je z Karlových Varů do Prahy nově vybudováno asi 2 km dálnice. Vlakem z Karlových Var do Prahy snad nejezdí nikdo, jedině snad žlutými autobusy po těch „klikatých okreskách“.
Zůstat v Karlových Varech? Čím zaujmou Karlovy Vary kromě lázní a ruské komunity? Jaká je nejbližší památka UNESCO? Až v té Praze!

Obdobně České Budějovice, dálnice z nich nevede, také jen „klikaté okresky“. Když konečně na dálnici najedete, tak se za chvíli "klikatíte" sem a tam na staveništi kolem Tábora, kde pro špatné značení můžete vjet klidně do protisměru. Vlakem z Českých Budějovic do Prahy je to také riskantní, jedna chyba strojvedoucího a vlaky se na dlouhou dobu zastaví. České Budějovice mohou aspoň turisty zaujmout tak na 1 den blízkými památkami UNESCO.

Z Brna do Prahy jedete také po „dálničním staveništi“, jedna havárie a máte z dálnice ohromné placené parkoviště.

Když se podíváte na mapu velkých letišť (kromě zmíněných ještě Hradec Králové a kousek od něj Pardubice), tak vám tam chybí jen Plzeň a Liberec. Kupodivu do Plzně dálnice vede, do Liberce skoro také. Proč tam také nerozšiřují nějaké letiště? Asi uvažují ekonomicky.

Proč by ale někdo přistával v Ostravě a pak se hodiny a stovky kilometrů trmácel drahým vlakem do Prahy?
Pokud někdo přistane v Brně, jak se dostane do Prahy či Vídně? Do Prahy je to dálničním staveništěm a parkovištěm, do Vídně není dálnice ani naplánována (byť již má své dálniční oddělení).

V Paříži vede na letiště Charlese de Gaula metro-vlak, obdobně v Římě. Co vede na pražské letiště Václava Havla? Městský autobus, o rychlodráze či metro-vlaku se pořád jen povídá.

K letišti musí vést dobré dopravní spojení. Rozšiřovat letiště, kde musíte "vyfasovat mačetu", je ekonomický nesmysl.

Autor: Pavel Pokorný | středa 21.9.2016 9:52 | karma článku: 20.83 | přečteno: 646x

Další články blogera

Pavel Pokorný

Státní zdravotní pojištění hradí jen některou léčbu...

V dnešní MF Dnes je velký článek, jak VZP odmítá uhradit pacientovi velmi drahou biologickou léčbu za měsíčně kolem 100 tisíc a odkazuje se na závaznou vyhlášku, podle které existuje levnější verze léčby chemoterapií.

18.10.2017 v 10:41 | Karma článku: 10.68 | Přečteno: 485 | Diskuse

Pavel Pokorný

Naše sekundové a minutové dálnice

Jedu včera odpoledne z Prahy po dálnici D1 a pak na České Budějovice silnicí E55 krátce přerušovanou staveništěm zvaným dálnice D3. A míjím v opačném pruhu popojíždějící a stojící auta vracející se z prodlouženého víkendu.

2.10.2017 v 9:21 | Karma článku: 12.11 | Přečteno: 399 | Diskuse

Pavel Pokorný

Škodí nám Česká národní banka?

Děkan ekonomické fakulty Tomáš Munzi se 8. září vyjadřoval v článku v MF Dnes kriticky k činnosti České národní banky (ČNB) a v té souvislosti o tom, kdy doženeme zbytek Evropy v platech.

18.9.2017 v 10:30 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 698 | Diskuse

Pavel Pokorný

Já chtít vydat Babiš

Dostaly se mi v letadle do ruky Lidové noviny, kde je článek Tomáše Hlaváče k otázce vydání Babiše a Faltýnka k trestnímu stíhání. Pokud vycházím z článku, tak žádost o vydání byla psána česky, ale někým, kdo není plně gramotný.

6.9.2017 v 10:27 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 1683 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jana Slaninová

Nepolitický blog: volby v bačkorách

Jsem nachcípaná, chytla jsem to od manžela. Oba ucpané nosy, kapesníky kam se podíváš. Ale volby jsou tu (opět) jako každé volební období. Tak se dáme do gala - tepláky, pantofle, občanky. A kapesníky.

20.10.2017 v 15:45 | Karma článku: 4.94 | Přečteno: 102 | Diskuse

Milan Šupa

Pryč se vší duchovní leností a škodlivým klamem jisté spásy!

Krásné řeči křesťanských církví o všechno odpouštějící Lásce Stvořitele, která se za nás obětovala na kříži a kterou stačí pouze přijmout a budeme spaseni jsou omylem!

20.10.2017 v 15:15 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 58 | Diskuse

Jana Slaninová

Síla těch slabých

Slabí jedinci mají neuvěřitelnou sílu. Ve snaze přidržet se silnějších jsou houževnatí, vytrvalí a neobyčejně zdatní. Topící se jedinec dokáže utopit i zdatného plavce. A pak že slabost není síla.

20.10.2017 v 13:33 | Karma článku: 8.45 | Přečteno: 198 | Diskuse

Martin Faltýn

Ahoj. Koho volíš?

S touhle otázkou se na mne před chvílí obrátil jeden kamarád. Je to dobrý kamarád a mám ho rád. Ale ani on se nedočkal ode mne potřebné odpovědi. Proč?

20.10.2017 v 12:21 | Karma článku: 16.94 | Přečteno: 644 | Diskuse

Marek Renda

Kdo podpoří Orbána?

Viktor Orbán vyhlásil obranou válku maďarského národa proti koalici Sorose, EU a islámu a vyzval ostatní evropské národy, ať se připojí. Pokud to chceme udělat, musíme volit vhodné strany.

20.10.2017 v 10:27 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 183 |
Počet článků 266 Celková karma 15.62 Průměrná čtenost 2476

Další blogy na Myriáda.czSkutečnosti.cz.
Moje ankety na BlueBoard.
Dělám desítky let do počítačů, zájmově i profesně. Mám rád knihy a staré olejomalby. Jezdím na kole a moto. Ve skutečnosti vypadám lépe, než na foto.
   Počitadlo od 16.12.2008.
Translate my blogs by Google Translator, click on the flag.
Použité clipart Microsoft Office, © ZONER software nebo vlastní.

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.