- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vláda schválila garanci půjčky Smartwings ve výši 80 % půjčky, ručí jako vždy EGAP. A bude to jako často, že dluh nakonec zaplatí daňový poplatník?
Vyhlášení insolvence se vším tím spojeným procesem, je pro tuto zcela bezperspektivní společnost nejlepším řešením, neb reálný plán, jak Smartwings přiblížit někdy v budoucnu k ziskovosti, neexistuje.
Smartwings se ocitly ve finančních problémech už před koronavirovou pandemií, když řada jejich letadel Boeing 737 MAX stála odstavená na letišti. Smartwings je soukromá firma vlastněná z poloviny Číňany z ČLR. Sanovat ztráty společnosti by se měli snažit především její vlastníci. Letecká společnost není pro nás životně důležitá jako vodovody nebo energetická rozvodná síť. Bez té se obejdeme, nahradí ji jiné letecké společnosti.
Minulý týden proběhla diskuze jestli se má platit finanční kompenzace za emisní povolenky. Ministr průmyslu a obchodu Havlíček se veřejně vyslovil, že není možné finančně podpořit tisíce pracovních míst a provozy, které navazují na uhlobarony, protože nejde podpořit jednu firmu na úkor jiných. Takže Havlíček připustil podporu SW, protože jde údajně o strategický podnik, ale podpořit strategickou surovinu nechce. Dle něj asi elektrická a tepelná energie a suroviny potřebné k její výrobě nejsou dostatečně strategické. Asi očekává plynovou závislost na Rusku.
Smartwings je strategický podnik pouze pro její akcionáře, protože bankrotem by s přihlédnutím k jejím obrovských dluhům zřejmě přišli o své investice. Kdo tvrdí, že se jedná pro život občanů České republiky o strategický podnik a proto musí být zachráněn, vědomě lže!
Z jakých důvodů se o této společnosti ve vládních kruzích i mediích pořád lže, si ale můžeme jen domýšlet.
PS. Říkat, že Smartwings jsou národní dopravce je stejná hloupost, jako kdyby někdo tvrdil, že národní dopravce je Regio Jet.